Home»ЗДРАВЕ»Разделното хранене в помощ на отслабващите

Разделното хранене в помощ на отслабващите

Точно преди летните месеци, когато температурите най-сетне ще се повишат и започват отпуските с море, много хора решават по-най-бързия начин да влязат във форма.

Как може да стане това бързо и безопасно за здравето без тежки диети и изморителни тренировки във фитнеса, обяснява диетологът Тамила Арсениева.

На първо място, отбелязва специалистът, е необходимо да се премине към разделно хранене: оптимално е да се яде пет пъти на ден на малки порции. Ако имате висок инсулин обаче, е препоръчително да хапвате само три пъти дневно.

Менюто задължително трябва да съдържа храни, които съдържат много фибри. Това подобрява функцията на червата и облекчава глада за дълго време. Протеиновите храни, листните зеленчуци, билките, плодовете и зеленчуците са не по-малко важни за организма.

Трябва също така да изключите от менюто си приема на захар, газирани напитки и алкохол, доколкото е възможно. „Като премахнете поне това, можете да свалите до пет килограма за месец“, каза диетологът.

„Друга стъпка към слабата фигура е правилният режим на пиене на напитки. Трябва да употребявате не сладки напитки, а обикновена вода, която ускорява метаболизма до 20%“, казва Тамила Арсениева.

Все пак можете да ускорите метаболизма с редовни упражнения. Всяка физическа активност е подходяща, дори ходене.

И последно: научете се да не се поддавате на стреса, а правете нещо интересно при всяка стресова ситуация. Какво? Ами например фитнес, йога, четене, разходка, приятна комуникация с приятели.

Източник: БНР

___________ (!) Всички права на публикуваните новини, статии и снимков материал са запазени. Новините, статиите и снимковият материал не могат да бъдат използвани без изрично разрешение, дори да се посочва източникът им.