Комисията за защита на конкуренцията на Турция наложи поредна глоба на компанията Гугъл
Комисията за защита на конкуренцията на Турция наложи нова глоба на компанията Гугъл, съобщава БТА, цитирайки държавната телевизия ТРТ-Хабер.
Това е поредната глоба, която турските власти налагат на Гугъл през последните години.
Глобата е наложена заради нарушаване на правилата за конкуренция при предоставянето на резултати от търсенето на хотелски резервации на местния пазар. Глобата е в размер на 482 млн. лири (около 15 млн. долара).
Разследването по случая е започнало през април 2021 г. Тогава съветът постанови, че американската компания, по-конкретно нейната услуга за хотелски реклами „Гугъл Хотел Адс“ (GOOGLE Hotel Ads / GHA), е имала предимство пред действащите на местния пазар по отношение на предоставянето на данни на страницата за общо търсене за местоположението на хотелите, цените и тяхното сравнение.
Миналия месец Комисията за защита на конкуренцията на Турция наложи административна глоба на компанията в размер на 296 милиона турски лири (около 8,45 млн. евро).
Междувременно Съветът за защита на конкуренцията започна разследване на американската компания „Епъл“ (Apple Inc.) по подозрение, че е нарушила законодателството в областта на конкуренцията, като е забранила използването на платежни инструменти от трети страни в своя магазин за приложения (App Store).