Home»СВЕТОВЕН ОБЗОР»Талибаните спират достъпа на момичета до средните училища в Афганистан

Талибаните спират достъпа на момичета до средните училища в Афганистан

Момичетата и жените в Афганистан няма да имат достъп до средно образование. Това показват насоки, публикувани от властта на талибаните, преди отварянето на училищата в страната.

В изявлението на властите се изтъква, че всички мъже – учители и ученици, трябва да се върнат към образователните си институции. Другият пол не се споменава.

Това се случва, след като талибаните превърнаха Министерството по женските въпроси в работилото през управлението им през 1996-а и 2001-ва ведомство за ценностите и превенцията на порока, съблюдаващо спазването на шериата.

На практика ислямистите прекъснаха достъпа на жените в страната до обучение, след като по-рано през месеца забраниха смесеното обучение в университетите. Това беше разчетено като забрана, тъй като повечето от образователните институции не могат да обособят отделни пространства с отделни преподаватели за мъже и жени.

Същевременно Съединените щати признаха, че при техен удар с дрон в Кабул в края на август са били убити 10 цивилни. Инцидентът се случи дни преди края на американската евакуация и след кървавия атентат на летището в афганистанската столица.

Разследване на Пентагона е установило, че при удара е загинал социален работник и девет души от семейството му, сред тях 7 деца, най-малкото – на две.

Генерал Кенед Маккензи от американското централно командване нарече случая „трагична грешка“.

Американските сили са смятали погрешно, че автомобилът на социалния работник е кола бомба на „Ислямска държава“.

Предполагаемите действия на клона на ИДИЛ в Афганистан продължават.

В Джалалабат, считан за бастион на групировката, двама души загинаха при серия от взривове, в които мишени са били автомобили на талибаните.

БНР

___________ (!) Всички права на публикуваните новини, статии и снимков материал са запазени. Новините, статиите и снимковият материал не могат да бъдат използвани без изрично разрешение, дори да се посочва източникът им.