Home»ЗДРАВЕ»Здравословното хранене – основното оръжие срещу грипа

Здравословното хранене – основното оръжие срещу грипа

Специалистите посочват, че при промени във времето човек може да настине или да го сполети грип. Затова те препоръчват ваксиниране и спазване на хигиенните норми, но освен това те изтъкват, че в такива периоди е много важно и здравословното хранене.

Според Световната здравна организация честото и правилно миене на ръцете предпазва от грип, а правилното хранене играе важна роля за здравето на човек. Специалистите посочват, че доброто и правилното хранене е основното оръжие срещу грипа.

Ето и препоръките на специалистите за здравословно хранене:

Зеленолистни зеленчуци: Зеленчуците със зелени листа, освен че съдържат по-малко от 200 калории на килограм, но имат и висока хранителна стойност. Предпазват кръвоносните съдове, намаляват възпаленията и факторите, които водят до настинка или грип. Може да приемате по две порции с малко мазнина на ден, като по този начин зимата ще премине за вас по-здравословно.

Мазни риби: Мазните риби съдържат много омега-3 мастни киселини и селен. Омега-3 мастните киселини намаляват възпаленията в организма. Повишават въздухопотока към белите дробове и ги предпазват, като увеличават работата на белите кръвни телца в организма, които изяждат бактериите. За подсилване на имунната система специалистите препоръчват два пъти в седмицата да се консумира някой от следните видове риба – сьомга, риба тон, лефер, както и мазни риби като скумрия и паламуд. Не забравяйте, че колкото по-сурова е зимата и колкото по-студено става, толкова повече се увеличават и мастните киселини в рибата.

Всякакъв вид лук: Лук, праз лук, чесън, пресен зелен лук и други подобни съдържат съставки, които предпазват клетките на организма. Освен това те ефикасно се борят с възпаленията, бактериите и инфекциите. Затова е необходимо на ден да се консумира най-малко по 100 г от тази хранителна група зеленчуци.

Кисело мляко: Естествените съставки на киселото мляко са съществено полезни за организма ни. Тях можем да ги наречем природни антибиотици. Консумирането на една купичка мляко на ден предпазва от много вируси и бактерии, които се намират в стомашно-чревния ни тракт.

Яйца: Най-качествените протеини се намират в яйцата. Жълтъкът на яйцето е основен източник на витамин А, който подсилва имунната система. В яйцата се съдържа и съставка, при чиято липса в човешкия организъм отслабват стените на клетките и се стига до безсъние, отпадналост, занижена имунна система. Всеизвестно е, че яйцата намаляват възпаленията, особено в стомашно-чревния тракт. Необходимо е няколко пъти в седмицата да се консумират яйца.

Зърнени култури: Основният източник на въглехидрати са фасулът, лещата и други подобни и помалко трябва да прибягваме към макарони и ориз. Тоест основният източник на енергия за организма са зърнените култури, които съдържат цинк. С помощта на цинка белите кръвни телца се справят по-лесно с инфекциите в тялото. Трябва да се консумират зърнени култури по 2-3 пъти в седмицата.

Плодове: Плодове като ягода, малина, боровинка, дренки и други подобни понижават значително възпаленията в организма. Те предпазват тялото от разпространението на раковите клетки. Спомагат за възстановяване на нарушените клетки. Препоръчително е да се консумира по една порция на ден от тези плодове.

Сушени ядки: Сушените, непържени ядки съдържат високо количество здравословни мастни киселини и антиоксиданти. Намиращите се в тях хранителни вещества спомагат за здравословното функциониране на сърцето, за регулиране на теглото и предпазват от диабет. Сушените ядки съдържат цинк, селен и магнезий, които помагат много при борбата с инфекциите. Вместо да консумирате подобни минерали на капсули, по-добре е на ден да приемате около 30 грама от посочените сушени ядки.

___________ (!) Всички права на публикуваните новини, статии и снимков материал са запазени. Новините, статиите и снимковият материал не могат да бъдат използвани без изрично разрешение, дори да се посочва източникът им.